New Step by Step Map For درمان بیماری خود ایمنی پسوریازیس

Wiki Article

– دانه کنجد را آسیاب‌کنید و آن را با پودر زردچوبه ترکیب‌کنید تا خمیری بسازید

مایعات به صورت خوراکی یا از طریق وریدی (داخل وریدی) به شما داده می شود تا مایعات بدن جایگزین شوند.

ترکیب برگ‌های ریحان و آبلیمو به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای بیماری پیسی درنظرگرفته‌می‌شوند. ترکیب برگ‌های ریحان و آبلیمو می‌تواند با تحریک تولید ملانین لکه‌های سفید را کمرنگ‌تر کند.

از جمله بیماری های قلبی که می‌توانند منجر به فشارخون پایین شوند، می‌توان به پایین بودن غیرطبیعی ضربان قلب (برادی‌کاردی)، مشکلات دریچه‌های قلب، حمله قلبی و نارسایی قلبی اشاره کرد.

زمانی که سیستم ایمنی با سلول‌هایی مواجه می‌شود که این نشانه‌ها را ندارند، آن‌ها را بیگانه می‌داند و به این سلول‌ها حمله می‌کند. سیستم ایمنی مبارزه خود را در مکانیسم اختصاصی یا اکتسابی با استفاده از لنفوسیت‌ها و تولید آنتی‌بادی انجام می‌دهد.

وقتی این سیستم با مکانیسم ذاتی یک مهاجم را شناسایی کند، بلافاصله وارد عمل می‌شود. سلول‌های ایمنی در مکانیسم ذاتی، سلول مهاجم را محاصره کرده و به درون خود می‌کشند.

برخی از گلبول‌های سفید از نوع فاگوسیت‌ها سلول‌های پاتوژن و سایر سلول‌های مرده بدن را شناسایی کرده و آن‌ها در خود هضم می‌کنند. این سلول‌های بیگانه خوار با ایجاد پاهای کاذب به وسیله غشای خود، پاتوژن را احاطه کرده و آن را می‌بلعند و درون وزیکول‌های سیتوپلاسمی خود که دارای انزیم‌های تجزیه کننده است وارد کرده و هضم می‌کنند.

آینده درمان بیماری های خودایمنی شامل درمان های بیماری خود ایمنی قابل درمان است شخصی خواهد بود که ژن ها، عملکرد سیستم ایمنی و عوامل محیطی مانند رژیم غذایی و میکروبیوم روده را هدف قرار می دهد. مطالعات به روز و متعددی در این مورد وجود دارد.

داروهای انسولین با سرعت‌های مختلفی کار می‌کنند. به‌همین دلیل پزشک شما بسته به نیاز شما به انسولین و میزان قند خون شما، نوع و مقدار انسولین را تجویز می‌کند. محل هر تزریق نیز مهم است. زیرا نقاط مختلف بدن، انسولین را با سرعت‌های متفاوت جذب می‌کنند.

نداشتن رژیم غذایی و چاقی، هر دو نقش مهمی در ایجاد قند خون نوع ۲ دارند. به این ترتیب افراد می‌توانند علائم دیابت نوع ۲ را با پیروی از تغییرات خاص در سبک زندگی که شامل بهبود رژیم غذایی و برنامه ورزشی است، درمان کنند.

به همین دلیل کنترل دائم قند خون می‌تواند از ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت جلوگیری کند.

با توجه به حساسیت حوزه سلامت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالبی معتبر و تأییدشده در اختیار شما قرار دهیم. از‌این‌رو برای انتشار

یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم این است که می‌تواند بافت بدن را از بافت خارجی متمایز کند (شناخت سلول‌های خودی از غیر خودی).

در بدن انسان پروتئین‌هایی وجود دارد که در حالت عادی غیرفعال هستند و در صورت ایجاد عفونت در نقاط مختلف بدن فعال شده و با همکاری هم منافذی را در غشای سلول‌های پاتوژن ایجاد کرده و به این ترتیب آن‌ها را از بین می‌برند.

Report this wiki page